Allt och lite till<3

Hej idag var jag i skolan och gjorde klart några mattekort äntligen sen gjorde jag 9ans satslära prov och fick nästan alla rätt.
Undrar om någon har ett tipps till mig:
  1. Hur får man så läsarna blir intreserade?
  2. Vadtycker ni är intresant att läsa om?
  3. Hur får man så mer vet om min blogg?
Snälla försök och svara på dessa frågor föresten tycker jag att ni skall gå in på www.diiinflikka.blogg.se för den är såååå bra det var inne 29st på hennes blogg, det är jätte bra.
Hon heter Ingrid och är såååå snäll.
OBS! NI FÅR INTE GLÖMMA MIN TÄVLING LITE LÄNGRE NER I BLOGGEN.
I hälgen skall jag och min familj vara ute på stan tillsammans och köpa presenter, vi brukar åka till ALINGSÅS men detta året stannar vi här.
Skall bli jätte kul, ses kramar Eelsus<3

En liten komentar
Postat av: Frida

Hej hej Elsa

Vilken fin header du har! Har du gjort den själv?

Här kommer 15 snabba bloggtips från mig, men lite idéer kring hur man kan tänka och göra för att få fler besökare :-)



1. Skriv ofta, helst både tidig morgon och sen kväll så lockar du besökarna att titta in flera gånger om dagen.



2. Skriv om något du tycker om (ex. ett intresse, en hobby, ett ämne eller liknande)



3. Registrera din blogg på bloggkataloger, t.ex. Bloggportalen.se., bloggtoppen.se, Knuff.se mfl.



4. Pinga din blogg när du har skrivit nya inlägg, tex på Nyligen.se.



5. Pusha din blogg via dagstidningarnas tekniska funktioner.



6. Tillåt kommentarer på bloggen och svara gärna på dem. Det gör det också roligt att läsa kommentarsfältet.



7. Kommentera andra bloggar, glöm inte att ange din egen länk som hänvisning! Det ger många klick i början.



8. Sprid din länk på Facebook eller LinkedIn eller Twitter eller andra ställen där du ofta är. Och berätta gärna om din blogg för dina vänner, klasskompisar, släktingar. Ange länken i profiler och mailsignaturer.



9. Uppmana dina läsare att prenumerera på bloggen på ex. Bloglovin eller RSS.



10. Pinga Twingly. Särskilt när du har skrivit ett inlägg som refererar till någon nyhetsartikel eller något företag som länkar till bloggare som skriver om dem ex. Aftonbladet, SVD, Lindex mfl



11. Håll tempot uppe. Spara på några inlägg du kan publicera när inspirationen tryter.



12. Intervjua någon på bloggen. En expert, en kändis, eller någon som är duktig på ett ämne du gillar. Än bättre är att intervjua stora bloggare, för då kommer de att länka till dig när du publicerar artikeln.



13. Skriv bra rubriker och ha en lockande inledning, detta är ofta det som syns av din blogg i RSS-läsare eller på pingsiter.



14. Ordna en tävling eller utlottning på bloggen (om du kan fixa sponsring) och tipsa blienvinnare.com så får du många läsare därifrån.



15. Ge inte upp. Det tar tid att få mycket trafik så tålamod är nyckelordet!

2009-12-02 @ 17:24:43
URL: http://www.trendenser.se

Vad tycker du om min blogg?

View Results
Create a Poll

Postat av: Eelsus

TACK så mycket

2009-12-02 @ 21:39:57
URL: http://eelsus.blogg.se/

Vad tycker du om min blogg?

View Results
Create a Poll

Postat av: Maja.

Söt header du har=)

2009-12-02 @ 22:16:32
URL: http://mcaria.blogg.se/

Vad tycker du om min blogg?

View Results
Create a Poll




Whats your name:
Kom ihåg mii?

Epost: (bara jag ser den)

Har du en blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0